Warsaw Home 2023: Forner zmiótł konkurencję z planszy
To była prawdziwa uczta dla zmysłów każdego miłośnika nowoczesnego designu i wysokiej jakości materiałów meblarskich! Ekspozycja Forner na Warsaw Home 2023 wywoływała ciarki i została okrzyknięta jedną z najbardziej efektownych wizualnie, a premierowa prezentacja nowości produktowych – płyt meblowych oraz cienkich blatów kompaktowych – została zrealizowana na światowym poziomie. Było fenomenalnie! Przeczytajcie podsumowanie udziału Forner na Warsaw Home 2023.
Jedno z najbardziej efektownych stoisk na tegorocznych targach to zdecydowanie ekspozycja Forner. Sama skala logo wykonanego z płyt meblowych robiła niesamowite wrażenie, ale wyczucie estetyczne całości i uzupełnienie jej wystawą prac polskich artystów to już wyższa klasa – mówi o swoich wrażeniach z wizyty na ekspozycji Forner podczas Warsaw Home 2023, Anastasia Vorobiova, projektantka. Takich głosów było całkiem sporo, a w zasadzie powtarzali to niemal wszyscy😊
Nic dziwnego. Tegoroczna prezentacja Forner na WH, to była prawdziwa uczta dla zmysłów! Dla miłośników nowoczesnego designu i wysokiej jakości materiałów meblarskich wizyta na stoisku Forner na targach Warsaw Home 2023 pozostanie w pamięci na baaaaardzo długo. Na targach swoją premierę miało ponad 50 nowych wzorów materiałów meblarskich – płyt meblowych i blatów, a sama ekspozycja, uzupełniona pracami artystów związanych z Uniwersytetem Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, była wprost FE-NO-ME-NA-LNA!
Forner: premiery materiałów meblarskich na światowym poziomie
Frekwencja? Stoisko Forner podczas Warsaw Home nieustająco tętniło życiem. Ekspozycja? Totalny sztos, wywołujący ciarki ekscytacji. Nowości produktowe? Forner jak zwykle kreuje trendy i dla każdego oferuje, coś miłego😊 W skrócie: To była dla Forner mega edycja. Premiery kilkudziesięciu nowych produktów, setki odwiedzin, ekspozycja obok której nikt nie przechodził obojętnie🖤
Nic dziwnego, że właściciele Forner nie kryli zadowolenia. – Ciężko znaleźć mi właściwe słowa, by opowiedzieć o tym, co czuję po zakończeniu tegorocznych targów Warsaw Home – mówi Sebastian Bartkowiak, prezes Forner. – Stoisko, prezentacja produktów, zespół pracowników, każdy element zagrał idealnie. Nie było spotkania, podczas którego klienci, także i ci, o niezwykle wysokim poczuciu estetyki, nie mówiliby, że rozwaliliśmy system. Jest Forner, a potem długo, długo nic… Wyprzedzamy innych o kilka długości – dodaje prezes Forner. I zaznacza, że takiej premiery produktów, z tysiącami odwiedzających i ekspozycją, obok której nikt nie przechodził obojętnie mogą Fornerowi pozazdrościć światowi giganci branży meblarskiej.
Forner na Warsaw Home: Każda kolejna edycja lepsza od poprzedniej
Wiemy, że piszemy w podobnym tonie co roku. Cóż jednak poradzić, kiedy z roku na rok każda kolejna edycja Warsaw Home okazuje się dla Forner lepsza niż poprzednia. – Już nawet nie chodzi o wielkość stoiska, ale o systematyczny rozwój ekspozycji, dopracowywanie designu i detali – mówi Maksym Bartkowiak, eksport menedżer Forner. – Nieskromnie powiem, ale sposób prezentacji marki Forner na WH 2023 po prostu zmiótł wszystkich konkurentów z planszy. Napis Forner przyciągał odbiorców jak magnes, a klienci nie mogli wyjść z podziwu i powtarzali jak mantrę, że przeszliśmy samych siebie, jeśli chodzi o design stoiska i prezentację produktów – opowiada i dodaje, że podczas Warsaw Home udało się nawiązać kontakty z firmami, które znały markę Forner, ale nie korzystały do tej pory z materiałów meblarskich będących w portfolio lubelskiej firmy, w oczekiwanym przez właścicieli stopniu.
Według eksport menedżera Forner, targi Warsaw Home mogą okazać się także bardzo pozytywnymi pod kątem eksportu płyt meblowych na rynki zagraniczne, w tym np. na rynek ukraiński. – Nie należy zapominać także o zachwycających się nowościami projektantach i architektach, którzy licznie odwiedzali nasze stoisko, bo to w ich projektach nasze produkty zaczynają swoje życie – podkreśla Maksym Bartkowiak. Dodaje też, że klienci odwiedzający ekspozycję Forner, wypowiadali się w samych superlatywach nie tylko o materiałach meblarskich, designie stoiska i ekspozytorów, ale także o całym zespole pracowników Forner, którzy tworzą młody, dynamiczny i profesjonalny team.
Nowości, nowości, nowości w ofercie Forner
Targi to doskonała okazja do zapoznania się z najnowszymi produktami i rozwiązaniami na rynku jeśli chodzi o płyty meblowe i blaty kompaktowe. Forner każdego roku prezentuje ekskluzywne, nowe, kolekcje i unikatowe wzory materiałów meblarskich, które ułatwiają nadanie wnętrzom wyjątkowego charakteru i odpowiadają na zapotrzebowanie najbardziej wymagających klientów. – W tym roku na targach Warsaw Home swoje premiery miało ponad 50 nowych wzorów materiałów meblarskich. To nowa, trzecia kolekcja cienkich blatów kompaktowych slim, a także 35 nowych dekorów ekologicznych płyt meblowych Forrest – wylicza Agnieszka Bartkowiak, wiceprezes Forner. – Wizyta na naszej ekspozycji była więc prawdziwą ucztą dla zmysłów dotyku i wzroku każdego miłośnika nowoczesnego designu i wysokiej jakości materiałów meblarskich. Zmysły smaku również pracowały, ponieważ do wyboru było aż 19 rodzajów fornerowych krówek – uśmiecha się wiceprezeska Forner.
Blaty kompaktowe Forner to w tej chwili aż 54 wzory, które idealnie dopełniają kolekcje płyt meblowych z oferty lubelskiej firmy. Nowości – tekstylne wzory płyt meblowych, ryflowane dekory, ale także wariacje na temat drewna cieszyły się uznaniem odwiedzających. – Z roku na rok budujemy coraz bogatsze portfolio materiałów meblarskich dobierając wzory i kolory w taki sposób, aby tworzyły komplementarny zbiór, z którego każdy wymagający klient może wybrać coś dla siebie – wyjaśnia wiceprezes Forner.
Warto zaznaczyć, że swoją polską premierę na targach Warsaw Home miały także nowe kolory płyt z kolekcji Velvet ultra matt, a także perłowa kolekcja płyt meblowych Pearl.
Forner wyróżnia się na tle konkurencji
Kolejną nowością były unikalne ekspozytory materiałów meblarskich, zaprojektowane przez zespół fachowców z Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz z Poznania. – Przemyślane w każdym detalu ekspozytory wyróżniają markę Forner na tle konkurencji, a dzięki elastycznym możliwościom ich modyfikacji stają się tzw. must have każdego dystrybutora płyt meblowych i blatów kompaktowych Forner – przekonuje Agnieszka Bartkowiak.
Płynnie przeszliśmy do współpracy Forner z UAP – otóż stoisko Forner na Warsaw Home zostało zaprojektowane przez zespół projektowy Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz. Ekspozytory zostały zaprojektowane przez dr. hab. Michała Filipiaka, natomiast za projekt ekspozycji odpowiadał dr hab. Mateusz Wróblewski.
Klasę ekspozycji podkreślono przez pierwiastek sztuki w postaci wystawy „Ponadczasowe” – zbioru prac artystów i designerów z UAP. – Współpracę Forner z UAP można nazwać kolejnym krokiem, dzięki któremu Forner wyprzedza konkurencję. Jesteśmy niekwestionowanym liderem jeśli chodzi o płyty meblowe dla wymagających i chcemy współpracować z najlepszymi. Efekty kooperacji z UAP można było podziwiać oglądając naszą ekspozycję – zaznacza wiceprezes Forner. – Jesteśmy dumni z tej współpracy. I wierzę że to dopiero początek naszej wspólnej przygody – dodaje.
Ale żeby nie było, że sami siebie chwalimy, oddajmy głos odwiedzającym nasze stoisko podczas Warsaw Home 2023.
Forner kreuje dobre trendy w branży meblarskiej
Cytowana na wstępie projektantka Anastasia Vorobiova, podkreślała, że stoisko Forner było jednym z najbardziej efektownych na tegorocznych targach. A to ze względu m.in. na estetyczne wyczucie całości i uzupełnienie ekspozycji wystawą prac polskich artystów. – Jeśli chodzi o nowości w ofercie, to ogromny szacunek do firmy za kolekcję płyt Forrest, które są wykonane z materiałów uzyskanych z recyklingu. Estetyka jest zawsze na plus, ale to jednak element narzucania dobrych trendów w branży się liczy najbardziej – zaznacza projektantka.
Jej zdaniem, bardzo zaskakujące były również nowe wzory blatów kompaktowych. Najbardziej wpadły w oko te odważniejsze – Agat czy Magma, które opisuje jako świetną alternatywę dla kamieni naturalnych. – Podsumowując. Wybitna ekspozycja Forner w tym roku i super nowości, które zdecydowanie znajda wielu miłośników – mówi Vorobiova.
Z kolei Justyna Blumkowska, projektantka JB Pracownia Projektowania Wnętrz, stwierdziła w rozmowie z Włodzimierzem Włochem, opiekunem marki Forner, że na ekspozycji pokazaliśmy, jak wyjątkowo można wykorzystać nasze płyty. – Bardzo fajnie przygotowane stoisko i super obsługa. Uwielbiam wasze blaty i często je proponuje, bo jestem pewna ich jakości. Gratuluję pięknego stoiska, mozaika z płyt była rewelacyjnym pomysłem! Dwa z nowych dekorów blatów już mam zamiar wprowadzić do projektu. Dziękuję za fachową i miłą obsługę, mimo iż dotarłam do stoiska kilka minut po oficjalnym czasie zwiedzania – podkreśla projektanta.
Stoisko Forner na Warsaw Home przyciągało uwagę ferią barw i kształtów
Targi Warsaw Home & Contract, to wydarzenie obok którego żaden architekt wnętrz nie przechodzi obojętnie. – Podobnie jak w zeszłych latach firma Forner stanęła na wysokości zadania. Stoisko było interesujące i przyciągało uwagę ferią barw i kształtów. Udało mi się ponownie obejrzeć produkty, które używam i dobrze znam, ale także zapoznać z nowościami, które także nie zawiodły – mówi w rozmowie z opiekunem marki Forner Weronika Wodczak-Wiśniewska z WW studio wnętrz. – Wprowadzone różnorodnie ryflowane dekory płyt meblowych to zdecydowanie strzał w dziesiątkę! Do tego miłe przyjęcie i ogrom wiedzy technicznej – naprawdę warto było pojawić się na stoisku Forner – przekonuje.
Z kolei Grażyna Zalewska, właścicielka Interno Studio Mebli stwierdza na wstępie: „Forner prezentował się fantastycznie”.
– Spędziliśmy na stoisku Forner spooooro czasu. Choć jest to zasługa przede wszystkim świetnej ekipy, to grzechem byłoby nie wspomnieć o nowościach, które producent i dystrybutor zaprezentował. Nasze serca skryła seria płyt meblowych o perłowej strukturze. Kolory zmieniające się bardzo delikatnie, w zależności od kąta padania światła sprawiają, że meble zaprojektowane z ich użyciem, będą wyjątkowe! Z jednej strony klasyczne odcienie, z drugiej – „ukryty” blask wprowadzający nutkę nowoczesności i elegancji – mówi Grażyna Zalewska. – Ale i kolory z serii Velvet ultra matt można dopasować idealnie dla każdego użytkownika – tego, poszukującego odrobiny szaleństwa we wnętrzu, jak i tego, który szuka spokoju i wytchnienia – przekonuje właścicielka Interno Studio Mebli i dodaje: – No i ta fenomenalna ekspozycja, w tym ściana z płyt meblowych prezentująca motywy graficzne. Po prostu super!
Ekspozycja Forner na Warsaw Home inspirowała do eksperymentowania
Z kolei Matylda Jandy z pracowni projektowej Molko mówi: – Stoisko Forner co roku zaskakuje mnie zarówno nowościami, jak i formą ich prezentacji. Bardzo cenię dobrze zaprojektowane przestrzenie targowe, które nie tylko prezentują produkty, ale także intrygują odwiedzających. W tym roku do Waszego stoiska przyciągnęła mnie przepiękna mozaika z łabędziami, wykonana w całości z płyt Fornera. Efekt, jaki dało połączenie kreatywnego myślenia twórców z UAP z materiałami używanymi na co dzień w meblarstwie, jest wręcz zachwycający – szczególnie dla mnie, osoby kochającej secesję.
Zdaniem projektantki takie podejście do prezentacji materiałów meblarskich pozwoliło spojrzeć na produkty Forner w szerszej perspektywie. – Ostatnio często wykorzystuję w projektach płyty meblowe w poza meblowym kontekście, zwykle jednak myślę o prostych kształtach i nieskomplikowanych cięciach. Wasze stoisko zainspirowało mnie do eksperymentowania z bardziej organicznymi i wyjątkowymi formami.
Wśród prezentowanych produktów najwięcej projektowej sympatii Matyldy Jandy zdobyły nowe dekory blatów Slim, a w szczególności KB301 opal szary oraz nowości z kolekcji Forrest – zwłaszcza GL06242 oraz KL2332. Zdaniem projektantki, obecność na stoisku Fornera, to okazja do przejrzenia produktów w formatach większych niż te dostępne w posiadanych wzornikach oraz w mniej oczywistych zestawieniach kolorystycznych i teksturowych. – To także możliwość wyciągania próbek z ekspozytorów i robienia bezkarnego bałaganu, co pozwala na ciekawą eksplorację materiałów i tworzenie kompozycji nie tylko związanych z aktualnymi projektami, ale i odważniejszymi, możliwymi do wykorzystania w kolejnych aranżacjach. Za tę zabawę, za cierpliwe porządkowanie ekspozytorów, a przede wszystkim za przemiłą atmosferę i profesjonalne doradztwo – dziękuję. Za rok też przyjdę – podsumowuje właścicielka pracowni Molko.
Wystawa Timeless: Wartość dodana ekspozycji marki Forner
A na koniec naszego podsumowania targów Warsaw Home oddajmy jeszcze głos Mateuszowi Wróblewskiemu z Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, który odpowiadał za projekt stoiska Forner na Warsaw Home 2023 i aranżację wystawy designu i rzeźby, którą zobaczyliśmy na ekspozycji.
– Było mi bardzo miło odbierać komplementy związane z realizacją stoiska marki Forner zarówno od ludzi postronnych, jak znajomych projektantów i innych specjalistów z branży. Wartości, dostrzegane w pierwszym rzędzie, związane były z zachowaniem spójności klimatycznej i stylistycznej tak bogatej retorycznie narracji. Osoby pracujące w przestrzeni stoiska zwracały uwagę na funkcjonalność i komfort działań. Goście wyrażali zadowolenie z uporządkowanej w odbiorze i przyjemnej atmosfery – mówi Mateusz Wróblewski podkreślając, że realizacja tak spektakularnego stoiska była źródłem wielkiej satysfakcji dla wszystkich zaangażowanych w nią pracowników naukowych i technicznych Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu.
Jak tłumaczy, wystawa „Ponadczasowe / Timeless” była wartością dodaną, istotnym uzupełnieniem fabularnym i dekoracyjnym ekspozycji marki Forner. Obiekty autorstwa artystów i artystek z Wydziału Rzeźby i Wydziału Architektury i Wzornictwa Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu budowały unikatowy kontekst dla szeroko rozpostartego spektrum wrażeń wywoływanych przez subtelne kolory, desenie i faktury kształtujących tło płaszczyzn produktów marki Forner. – Tytuł „Ponadczasowe” wskazuje na różnice wieku przedstawianych dzieł. Najstarsze mają prawie trzydzieści lat. Najnowsze przeżywają właśnie swoją premierową prezentację. Ich różnorodność retoryczna i nienachalny podtekst anegdotyczny wprowadzają atmosferę dialogu, który dzieje się już poza werbalną wymianą zdań ich twórców – tłumaczy.
Poprosiliśmy również Mateusza Wróblewskiego o krótką ocenę innych ekspozycji oraz samych targów. Jakość artystyczną i techniczną stoisk na Warsaw Home & Contract 2023 określił jako „bardzo zróżnicowaną”. – Zdziwiły mnie chaotyczne i nie do końca zrozumiałe prezentacje marek, które z uwagi na swoją rangę, powinny windować ogólny poziom – np. Paradyż i Technistone. W wielu przypadkach widać było ogromne zaangażowanie projektowe i finansowe twórców stoisk prezentujących produkty klasy premium – Dion, Halupczok, Ciarko. Widać też, że coraz więcej marek rodzimych stawia na dobry dizajn realizowany przez dobrych projektantów – stwierdza Wróblewski dodając na koniec, że całościowemu odbiorowi targów nie sprzyjał ogólny chaos ukształtowania przestrzeni wspólnych, brak charakteru ciągów komunikacyjnych i nieczytelne rozmieszczenie numeracji poszczególnych stoisk.
—
Warsaw Home & Contract to międzynarodowe targi wyposażenia wnętrz, które odbywają się w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Wydarzenie zostało stworzone z myślą o producentach i importerach z branży meblowo-dekoracyjnej. Celem targów jest z jednej strony stworzenie platformy biznesowej dla międzynarodowych kontraktacji, z drugiej zaś przedstawienie pasjonatom wnętrz najnowszych trendów. Forner, lubelski producent płyt meblowych o matowym i połyskowym wykończeniu oraz oficjalny dystrybutor topowych europejskich producentów płyt melaminowanych i blatów kompaktowych, znalazł w WH idealne miejsce do ekspozycji swoich produktów dla branży meblarskiej i architektury wnętrz.
—
Uczestnicy i uczestniczki wystawy Ponadczasowe / Timeless prezentowanej na stoisku Forner: Paulina Buczyńska, Michał Filipiak, Wojciech Hora, Dorota Januszek, Magdalena Jugo, Bogumiła Jung, Wiesław Koronowski, Aleksander Kuczma, Martyna Pająk, Małgorzata Paruch-Piotrowska, Wojciech Tężycki, Marzena Wolińska, Mateusz Wróblewski, Szymon Zwoliński
Projekt aranżacji: Mateusz Wróblewski
Opracowanie graficzne: Dorota Januszek
Opracowanie i realizacja: Monika Kaźmierska, Michał Filipiak, Łukasz Borysow, Tomasz Agaciński, Jacek Kiełbasiński, Krzysztof Urban, Mateusz Wróblewski
—
Forner jest firmą produkcyjno-handlową, która pozwala wkroczyć w świat nowoczesnych i unikalnych materiałów dla rynku meblarskiego, synonimem innowacyjności i niebanalnej oferty jeśli chodzi o materiały meblarskie – płyty meblowe i blaty kompaktowe.
Od ponad 5. lat Forner kreuje meblarskie trendy prezentując swoją ofertę na targach warsaw home. Produkty marki Forner są wykorzystywane do realizacji wszelkiej maści mebli i wnętrz. Przykłady można obejrzeć w poniższym wideo.