Płyty meblowe Forner w Afryce i Ameryce Południowej
Kolejne kamienie milowe w rozwoju lubelskiego producenta płyt meblowych zostały osiągnięte. Od marca 2024 r. płyty meblowe Forner można kupić w Afryce i Ameryce Południowej, a dokładniej – w RPA i w Chile. Forner potwierdza tym samym status globalnej marki produkującej i dostarczającej wysokiej jakości materiały meblarskie na rynki całego świata.
Forner nawiązał współpracę z dwoma firmami – HBT z Chile oraz Citiwood z Republiki Południowej Afryki – zajmującymi się dystrybucją materiałów meblarskich w swoich krajach. Jej efektem będzie obecność marki Forner, a co za tym idzie produkowanych w Lublinie płyt meblowych na wysoki połysk oraz płyt meblowych na głęboki mat na kolejnych – po Azji, Australii i Oceanii oraz Europie – kontynentach.
Rozwój eksportu inspiruje do poszukiwania nowych rozwiązań
– Kilka lat temu założyliśmy, że jednym z celów na drodze rozwoju firmy będzie to, by Forner stał się niezależny od sytuacji w kraju czy Europie – mówi Sebastian Bartkowiak, prezes producenta płyt meblowych z Lublina. – Stąd też należało się „otworzyć” na inne rynki, inne kontynenty. Cel ten udało się osiągnąć, co gwarantuje firmie pewien poziom stabilizacji, ale to, co cieszy najbardziej to fakt, że rozwój eksportu cały czas „zmusza” nas niejako do poszukiwania nowych rozwiązań zarówno w zakresie komponentów do produkcji płyt meblowych, organizacji pracy ale także uczy nowych rzeczy, co nie byłoby możliwe bez kontaktu z rynkami, gdzie meblarstwo ma nieco inne standardy – dodaje Sebastian Bartkowiak.
Intensyfikacja działań skupionych na eksporcie i poszukiwaniu nowych rynków zbytu nastąpiła w Forner na przestrzeni ostatnich trzech lat. – Zaczęło się od udziału Forner w targach Index Dubai w 2021 r., który dał nam solidnego kopa do rozwoju, bo już pierwszego dnia podpisaliśmy znaczący kontrakt z jednym z liderów tamtejszego rynku jak chodzi o dystrybucję materiałów meblarskich. Ale potem z sukcesem uczestniczyliśmy także w targach w takich krajach jak USA, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Nigeria czy RPA. Nasze wysiłki przyniosły wiele pozytywnych rezultatów, co zaowocowało obecnością naszych produktów na praktycznie wszystkich kontynentach – mówi Maksym Bartkowiak, export manager Forner.
Forner: wysoka jakość produktów i różnorodna kolorystyka
Budowanie rozpoznawalności marki Forner za granicą jest kluczowym elementem rozwoju firmy. – Rynek meblarski jest bardzo zróżnicowany, różne kraje preferują inne produkty. Ale to, co jest naszym znakiem rozpoznawczym w Polsce – wysoka jakość produktów i różnorodna kolorystyka – jest nim także za granicą. Dostrzegają i cenią to tamtejsi odbiorcy. W bieżącym roku rozpoczynamy współpracę z firmami z RPA i Chile. Obie są liderami swoich rynków, a ich wizja dostarczania najwyższej jakości produktów jest zbieżna z naszą – przekonuje export manager Forner.
Płyty meblowe Forner na rynku chilijskim będzie oferowała firma HBT, firma rodzinna o nordyckim rodowodzie założona w Santiago w Chile przez architekta Giselę Litvanyi, która w celu stworzenia miejsca spotkań profesjonalistów i klientów postanawia rozwijać własną kulturę projektowania i technologii produkcji w Chile.
Poznajcie bliżej naszego nowego Partnera biznesowego i dowiedzcie się więcej na temat trendów meblarskich panujących w Chile. Zobaczcie rozmowę naszego brand menagera Włodzimierza Włocha z Ragnarem Branthem, general menagerem HBT.
Z kolei założona w 1980 roku firma Citiwood, która jest hurtowym dostawcą i dystrybutorem materiałów meblarskich będzie oferowała produkty meblarskie Forner w Republice Południowej Afryki. Citiwood to jeden z liderów branży meblarskiej w RPA, który zachwyca swoich klientów nie tylko szerokim spektrum płyt meblowych, ale także za sprawą wyjątkowej jakości obsługą. Premiera fornerowych płyt meblowych na rynku RPA miała miejsce jednoczesnie w Durbanie i Kapsztadzie.
Forner: marka rozpoznawalna tysiące kilometrów od Lublina
Z firmą Citiwood pierwsze kontakty nawiązaliśmy podczas Big 5 Construct South Africa w Johannesburgu, gdzie Forner prezentował swoje płyty meblowe. Przy okazji naszej wizyty w RPA postanowiliśmy dowiedzieć się więcej na temat panujących w tym kraju trendów kolorystycznych. Zobaczcie rozmowę Włodzimierza Włocha z Zamą Zacą, Project Managerem w ID Internal Developers.
– Już samo uczestnictwo w targach międzynarodowych poszerza perspektywę i horyzonty. Budujące jest, kiedy twoje produkty za sprawą jakości czy wyróżniającej się kolorystyki, zyskują uznanie za granicą. Ale niezwykłym uczuciem jest także to, kiedy widzimy, że nasza marka jest rozpoznawana tysiące kilometrów od naszej siedziby. Forner stał się globalną marką, która jest obecna dosłownie na rynkach całego świata. Z oczywistych względów płyt meblowych Forner nie można kupić jedynie na kontynencie położonym najbardziej na południe – Antarktydzie – uśmiecha się Włodzimierz Włoch, brand manager Forner.