Forner rozkwita z każdym rokiem – podsumowanie 2024 r.

W Forner spoglądamy wstecz i widzimy, ile udało się osiągnąć przez ostatnich 365 dni. Wizja, dobre decyzje podjęte w poprzednich latach, elastyczność i sprawne zarządzanie pozwoliły nam zakończyć 2024 r. w bardzo pozytywnych nastrojach. W każdym aspekcie rozwoju firmy, miniony 2024 r. był dla Forner co najmniej dobry. Zapraszamy do lektury podsumowania roku.

2024 r. był dla nas niezwykle ciekawy, pełen wyzwań, a jego hasłami przewodnimi były wzrost i rozwój. Zwiększyliśmy sprzedaż, zatrudnienie, rozpoznawalność marki i rozwinęliśmy portfolio produktowe o nowe produkty, dekory i kolory. A wszystko to w niezbyt sprzyjających okolicznościach rynkowych.

I teraz, jak co roku, siadamy do klawiatury, by stworzyć coś na kształt kroniki – podsumowania. Z roku na rok wydarzeń, które chcemy tu odnotować jest więcej i więcej.

To co? Kawka zaparzona? Zapraszamy do lektury.

forner cleaf kawa

Sprzedaż i obroty rosną, a prawdziwy boom przeżywa segment blatów HPL

Oddajmy głos prezesowi Forner, Sebastianowi Bartkowiakowi. – Chociaż zapotrzebowanie od dużego przemysłu w Polsce i za granicą zmalało, to Forner systematycznie rozwijał się, co pokazuje naszą elastyczność i sprawność operacyjną. Wymierne efekty przyniosły również wewnętrzne zmiany organizacyjne i optymalizacja, co z kolei przełożyło się m.in. na lepszy niż w ubiegłym roku wynik finansowy. Warte odnotowania jest również to, że kolejny rok z rzędu zrealizowaliśmy zakładane założenia dotyczące wzrostu obrotu – o około 10 proc. Przy skali działalności Forner i przeciągającym się kryzysie jest to wielce satysfakcjonujące – uważa szef Forner.

Jeśli chodzi o sprzedaż, to zgodnie z założeniami rozwija się nasze portfolio melaminowanych  płyt dekoracyjnych. Klienci cały czas poszukują ciekawych, oryginalnych materiałów do tworzenia pięknych wnętrz. – My, selekcjonując to, co europejski rynek meblarski ma w tym zakresie najlepszego do zaoferowania, dajemy możliwość optymalnego wyboru z szerokiej oferty materiałów meblarskich zebranej w jednym miejscu – twierdzi Sebastian Bartkowiak.

Największym zaskoczeniem ubiegłego roku był dla nas bardzo dynamicznie rozwijający się rynek blatów kompaktowych. – Owszem, kiedy ponad dekadę temu, jako pionierzy w tym segmencie wprowadzaliśmy pierwszą fornerową kolekcję cienkich blatów, spodziewałem się boomu, ale mimo tego, jest dla mnie miłym zaskoczeniem, jak dużą część naszego obrotu ten segment zaczął stanowić. Pokazuje to, że jest na rynku zapotrzebowanie na designerski, oryginalny i profesjonalny blat – mówi Prezes Forner.

I dodaje, że cały czas dużą wzrostową dynamiką charakteryzują się płyty matowe. Dlatego kolejny rok z rzędu rozszerzyliśmy o nowe kolory naszą sztandarową kolekcję Velvet ultra matt. – Ale prawdziwym game changerem jest nowość, czyli kolekcja płyt meblowych Onyx. Otwieramy nimi nowy segment rynku, bo jest to produkt, który wyróżnia najwyższy poziom matowości oraz bardzo wytrzymała, a jednocześnie niezwykle subtelna w dotyku powierzchnia, która umożliwia zastosowanie płyty Onyx zarówno na powierzchnie pionowe jak i poziome – przekonuje szef lubleskiego producenta płyt meblowych.

Forner umacnia swoją markę w Polsce i na świecie

W podsumowaniu nie możemy również pominąć kwestii wzrostu rozpoznawalności marki Forner. – Istniejemy na rynku ponad 15 lat i z tej perspektywy czasowej mogę stwierdzić, że stworzyliśmy wyróżniający się brand, który odbiorcy kojarzą nie tylko przez pryzmat nietuzinkowych i oryginalnych materiałów meblarskich, ale także poprzez wizualny aspekt prezentacji marki i jej produktów. Także w tym obszarze jesteśmy jednym z liderów branży – mówi Sebastian Bartkowiak.

Znalazło to potwierdzenie w wyróżnieniu na najlepsze stoisko targowe, jakie Forner otrzymał podczas targów Warsaw Home. Duża w tym zasługa naszej współpracy z Uniwersytetem Artystycznym im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu, dzięki której produkty i marka dosłownie rozkwitają, a granice pomiędzy materiałami meblarskimi a sztuką zacierają się.

W nadchodzącym roku będziemy mogli pokazać kolejne efekty naszej kolaboracji – nasze biura w Lublinie i Jarocinie zmienią się dowiem w minishowroomy, które będą zachwycały odwiedzających prezentując w przestrzeni firmowej możliwości zastosowania naszych produktów, łączenia wzorów, kolorów, kształtów i faktur.

– Poza polskim, naszą rozpoznawalność budujemy systematycznie również i na międzynarodowych rynkach – jesteśmy obecni z produktami m.in. w RPA, Chile i Nowej Zelandii, a w kolejnym roku będziemy je eksponować na znaczących wydarzeniach branżowych w Europie jak Interzum czy Sicam, a być może i na targach za oceanem – mówi prezes Forner. I dodaje: – Wcale nie zamierzamy zwalniać tempa. Więc i w 2025 r. zaprezentujemy sporo nowości, w tym prawdopodobnie całkiem nową grupę produktów, komplementarną do tych, które znajdują się w naszym portfolio. Wystartujemy bowiem z trzecią, bardzo zaawansowaną linią produkcyjną. Ale więcej zdradzić nie mogę.

Jaki był 2024 r. i jaki będzie 2025 r. w branży meblarskiej?

Jeśli zaś chodzi o podsumowanie tego, co działo się w branży meblarskiej w 2024 r., to szef Forner podkreśla, że nie tylko Polska ale i Europa, a w zasadzie cały świat borykają się z mniejszymi bądź większymi problemami.

– Przyczyn jest wiele: odroczony pocovidowy spadek zamówień, rosnąca niemal wszędzie inflacja, czy np. wojna w Ukrainie. Niezależnie od przyczyn, faktem jest, że duży przemysł we Francji, Niemczech czy Włoszech cierpi, a w konsekwencji i polskie, duże zakłady skupione na produkcji z przeznaczeniem na eksport. Zaskoczyła nas ta słaba kondycja, głęboki kryzys zachodniego rynku meblarskiego. W branży trwają więc poszukiwania nowych dróg. Są tacy, co zdecydowali się poszukać nabywców np. w USA, ale i są tacy, którzy obrali kierunek dość nieoczywisty i dotąd niedostępny – np. rynek włoski, gdzie trudno było wejść z tańszym meblem – opisuje sytuację Bartkowiak.

Mówiąc o polskiej branży meblarskiej prezes Forner przytacza powiedzenie „kryzys może być szansą” i dodaje, że w tym kontekście dziwią go działania rządu i lasów państwowych, które w jego ocenie nie dążą do umocnienia polskiego meblarstwa, nie potrafią stworzyć przyjaznego środowiska do działania dla branży, która jest niezwykle istotna dla gospodarki, jest rozwojowa i znacząca, jest jedną z naszych pereł w koronie.

– Co ciekawe w kontekście przeciągającego się kryzysu, wyjmując poza nawias dużych producentów mebli, głównie eksportowych, nasz rodzimy rynek meblarski znajduje się w mojej ocenie w trendzie rozwojowym. Opiera się okolicznościom zewnętrznym i lekko rośnie. Światełko w tunelu jest, bo po każdym kryzysie przychodzi lepszy czas. Powinniśmy być ta to gotowi. My jesteśmy – podsumowuje Sebastian Bartkowiak.

Po podsumowowaniu roku, którego dokonał prezes Forner, czas na przypomnienie najważniejszych wydarzeń minionego roku, a było ich niemało. Zapnijcie pasy i jedziemy dalej.

Nowości produktowe Forner, które ułatwiają tworzenie pięknych wnętrz

Nowości produktowe to to, co tygryski lubią najbardziej. W 2024 r. Forner wprowadził do swojej oferty sporo materiałów meblarskich, które ułatwiają tworzenie pięknych wnętrz.

W maju do kolekcji materiałów meblarskich Forner o matowym wykończeniu, które ułatwiają tworzenie pięknych wnętrz, dołączyła płyta meblowa Onyx. Nowość w portfolio lubelskiego producenta to bardzo wytrzymała a jednocześnie niezwykle subtelna powierzchnia dostępna w 16 kolorach. Można ją z powidzeniem stosować zarówno na powierzchnie pionowe jak i poziome. Premiera nowej matowej powierzchni meblarskiej od Forner miała miejsce podczas Architect at work w Warszawie.

Wcześniej, w pierwszym kwartale roku zaprezentowaliśmy możliwości zmienionej kolekcji włoskich płyt dekoracyjnych Cleaf Espresso 2426. Forner, oficjalny dystrybutor Cleaf w Polsce, oferuje włoskie płyty meblowe o przepięknych dekorach od ponad 15 lat. Dzięki długoletniej współpracy pomiędzy Cleafem i Fornerem na polskim rynku jest już dostępnych – od ręki – z naszego magazynu w Lublinie ponad 70 dekorów. Sprawia to, że wszelkie kreatywne pomysły na aranżację wnętrz w oparciu o produkty Cleafa można wdrażać natychmiast. Dostępność bogatej kolekcji najwyższej jakości płyt meblowych Cleaf, które uzupełniają dopasowane kolorystycznie i strukturalnie obrzeża ABS oraz laminaty daje architektom i projektantom niemal nieograniczone możliwości projektowe w tworzeniu wnętrz odpowiadającym współczesnym trendom. Kolekcja Cleaf Espresso 2426 od Forner to natomiast 120 produktów opracowanych w 27 strukturach, dostępnych jako panele meblowe, laminaty i obrzeża, które można zamówić od jednej sztuki z dostawą do 4. Tygodni z Włoch do Polski.

To dwie najważniejsze zmiany jeśli chodzi o portfolio produktowe Forner, ale poza tym, na targach Warsaw Home Forner zaprezentował jeszcze

Warsaw Home wzniósł Forner na jeszcze wyższy level

A jak już jesteśmy przy nowościach i targach Warsaw Home to teraz oddajmy głos Agnieszce Bartkowiak, wiceprezes Forner: – Wprowadzając nowości do naszej oferty, firma Forner oferuje klientom nie tylko płyty meblowe czy blaty, lecz coś ponad – małe dzieła sztuki, wyrafinowane produkty. Dążymy do tego, by każdy konsument miał możliwość wyboru spośród najlepszych dostępnych na rynku materiałów meblarskich, płyt meblowych i blatów najwyższej jakości, które doskonale spełnią ich oczekiwania.

I dodaje: – Nasze nowe produkty to nie tylko estetyczne wzornictwo, ale także solidność i trwałość. Zależy nam, aby klienci odkryli w fornerowych materiałach meblarskich coś więcej niż tylko funkcję użytkową – chcemy, aby stanowiły one element inspirujący ich codzienne życie. Ponieważ każdy dom jest unikalny, nasza oferta została stworzona z myślą o zaspokojeniu różnorodnych potrzeb i gustów.

Stąd też naturalnym krokiem w rozwoju firmy są kooperacje, jak ta, której efektem była ekspozycja Forner na Warsaw Home. Bombastyczne stoisko – ze smartwallem – ogrodem rozkoszy ziemskich i wzbudzającymi ekscytacje grafikami węży – stworzyli projektanci z Uniwersytetu Artystycznego im. Magdaleny Abakanowicz w Poznaniu. Prezentacja produktów Forner została uzupełniona przez wystawę rzeźb Igora Mikody oraz obiektów z cyklu „W gruncie rzeczy” Moniki Kaźmierskiej i Tomasza Agacińskiego.

– Dla nas to wielki zaszczyt pracować z tak wspaniałymi artystami. To dzięki ich pracy i zaangażowaniu wznieśliśmy ekspozycję targową płyt meblowych na poziom dotąd w naszym kraju niereprezentowany. Forner połaczył świat materiałów meblarskich ze sztuką, a granice tych dwóch światów właściwie się zatarły. Jakoś i klasę ekspozycji doceniło jury konkursowe wyróżniając nas medalem, a wystawę komplementowali także targowi goście, którzy bardzo licznie odwiedzali nasze stoisko – komentowała jeszcze w trakcie targów Agnieszka Bartkowiak.

Pozostając na chwilę w temacie medali, zanim przejdziemy dalej, jako że jest to kronika, to odnotujmy, że Forner, topowy producent i dystrybutor materiałów meblarskich z Lublina, po raz kolejny znalazł się w gronie najdynamiczniej rozwijających się polskich firm – rankingu Diamenty Forbesa. Kronikarski obowiązek zakonczony, więc możemy kontynuuować.

Forner & UAP – wyjątkowe połączenie biznesu z nauką

Uzupełnieniem rozwijającej się współpracy lubelskiego producenta płyt meblowych z Uniwersytetem Artystycznym w Poznaniu jest mecenat Forner nad konkursem na Najlepszy Dyplom UAP stworzony w roku akademickim 2023/2024. W 2024 r. Nagroda Specjalna Forner trafiła w ręce Oktawii Watras za pracę ptW symbiozie z naturą. Powrót do korzeni odpowiedzią na wyzwania współczesności.

– Współpraca Forner i UAP to wyjątkowe połączenie biznesu z nauką. Wsparcie młodych adeptów sztuki jest dla nas bardzo ważne. Cieszę się, że mamy taką możliwość – mówi Agnieszka Bartkowiak. – W Forner wierzymy, że sztuka ma moc zmieniania perspektyw, inspiruje do kreatywnego myślenia i przyczynia się do tworzenia lepszego świata. Wyjątkowe prace – takie jakie mogliśmy oglądać w ramach konkursu dyplomowego UAP – nie tylko poruszają ale także inspirują odbiorców – podsumowuje.

Kolejne efekty współpracy z UAP będziemy prezentowali regularnie w trakcie 2025 r. nie tylko dlatego, że czeka nas udział w trzech wydarzeniach targowych, ale także dlatego, że nasze lubelskie biura zamieniają się w mini showroomy, a autorami projektów – zarówno przestrzeni, jak i smartwalli, dla ktorych motywem jest karnawał zwierząt, są właśnie artyści z UAP.

Forner podbija świat

Teraz czas by na chwilę zerknąć poza granice Polski i Europy, ponieważ od marca 2024 r. płyty meblowe Forner można kupić i w Afryce i Ameryce Południowej, a dokładniej – w RPA i w Chile. Kolejne kamienie milowe w rozwoju lubelskiego producenta płyt meblowych zostały osiągnięte – a umowy zawarte z zagranicznymi partnerami potwierdzają status Forner jako globalnej marki produkującej i dostarczającej wysokiej jakości materiały meblarskie na rynki całego świata.

Forner nawiązał współpracę z dwoma firmami – HBT z Chile oraz Citiwood z Republiki Południowej Afryki – zajmującymi się dystrybucją materiałów meblarskich w swoich krajach. Jej efektem będzie obecność marki Forner, a co za tym idzie produkowanych w Lublinie płyt meblowych na wysoki połysk oraz płyt meblowych na głęboki mat na kolejnych – po Azji, Australii i Oceanii oraz Europie – kontynentach.

Forner w social mediach: lubicie to!

Po zagranicznych podróżach, czas wybrać się w podróż do przestrzeni wirtualnej – do internetu. Odwiedzanie kanałów Forner w social mediach umozliwia odkrywanie inspirującego świata designu i najnowszych trendów meblarskich. Nasze platformy społecznościowe to miejsce, gdzie prezentujemy materiały audiowizualne pokazujące nasze produkty. To także miejsce, w którym dzielimy się pasją do designu i życia w pięknych wnętrzach.

Warto być z nami na Facebooku, Instagramie i innych mediach społecznościowych, ponieważ regularnie prezentujemy unikalne projekty, wskazówki dotyczące aranżacji wnętrz oraz materiały behind-the-scenes. Dlatego, jeśli szukasz inspiracji, nowoczesnych rozwiązań meblarskich i chcesz być częścią kreatywnej społeczności, to warto odwiedzać social media Forner. Dołącz do naszej podróży przez świat designu i odkryj, jakie niesamowite możliwości kryją się za naszymi produktami!

Top 3 najpopularniejszych filmów Forner 2023 r. na youtubie

Ponad 55 tys. wyświetleń filmów na kanale Forner na youtubie i blisko 2 tys. godzin spędzonych przy fornerowych filmach – to liczba, z jaką kończymy rok i o jakiej mogą pomarzyć niektóre kanały telewizji polskiej. Nasz kanał na YT wykracza poza prezentację produktów z oferty – pokusiliśmy się o to, byście mogli odkrywać z nami świat, poznać inne kultury i trendy meblarskie panujące w innych krajach. Ale nie zapomnieliśmy też o treściach, które tygryski lubią najbardziej, czyli wideoprezentacje.

Trzy najpopularniejsze filmy na naszym kanale na yt to filmy na temat blatów kompaktowych. Pierwszy z nich, prezentujący wzornik kolekcji slim został odtworzony blisko 11 tys. razy! Drugi najczęściej klikany film, w którym odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania dotyczące blatów kompaktowych był jednocześnie tym wideo, które oglądaliście najdłużej – blisko 700 godzin. Trzeci w rankingu to nasz evergreen – materiał mówiący i pokazujący, jak obrabiać blaty kompaktowe. To wideo od lat okupuje miejsce na pudle rankingów popularności.

Top 9 zdjęć Forner na instagramie

Po filmach czas na zdjęcia i instagram Forner, który ma już ponad 9 tys. obserwujących, co oznacza, że dołączyło do nas od ubiegłego roku ponad 2 tys. obserwujących. Dzięki! Stworzyliśmy poniżej kolaż, na który składa się dziewięć zdjęć z 2024 r. z największą ilością polubień. Zestawienie to jest bardzo fajne i eklektyczne.

Kolaż pokazuje i nasze podróże związane ze sztuką, designem i materiałami meblarskimi, pokazuje pełne portfolio naszych produktów od płyt meblowych Cleaf, przez blaty kompaktowe, melaminowane płyty meblowe Forrest, produkcyjne płyty matowe i nowość w ofercie – kolekcję płyt meblowych Onyx. Kolaż pokazuje też wydarzenia targowe, odsyła do galerii zdjęć z realizacjami naszych Klientów, prezentuje nasz kanał FornerTV na YT. Bardzo jest ładny. Ten kolaż 😀 Dziękujemy!

Realizacje z materiałów meblarskich Forner – od klasycznych aranżacji po nowoczesne przestrzenie

Rok 2024 przyniósł niezliczoną ilość projektów wnętrz, które dzięki materiałom meblarskim Forner zmaterializowały się nadając wnętrzom naszych Klientów i Partnerów niepowtarzalny styl, charakter i funkcjonalność. – Piękne realizacje meblarskie, inspirowane różnorodnymi potrzebami i stylami, cieszą nas nie tylko na żywo, ale również w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram, oraz w prasie branżowej. To ogromna duma móc mieć swój udział w tworzeniu tych wyjątkowych przestrzeni – podkreśla Włodzimierz Włoch, brand manager Forner.

Przy okazji podsumowania minionego roku chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy zdecydowali się na wykorzystanie materiałów Forner w swoich projektach. – Projektantom, architektom, stolarzom, studiom i producentom mebli, a także finalnym klientom – dziękujemy za zaufanie do naszej marki. To dzięki Wam udało się stworzyć wnętrza pełne piękna i unikalnego charakteru. W każdym projekcie tkwi wyjątkowa historia, a materiały Forner stanowią dla nich idealne tło – mówi Włodzimierz Włoch. Możliwość współtworzenia tych projektów to dla Forner nie tylko satysfakcja, ale także motywacja do dalszego rozwoju i doskonalenia oferty. Wybrane realizacje prezentujemy na naszym blogu i w galerii zdjęć Forner, a także na Insta Stories, gdzie można znaleźć inspiracje i wyjątkowe projekty, które urzeczywistniają się dzięki naszym materiałom.

Powyżej tylko kilka zdjęć, a po więcej kliknijcie w link poniżej:

I w ten oto sposób dobrnęliśmy i do końca roku i do końca podsumowania. Przed nami kolejny rok pełen wyzwań. Życzymy wszystkim, by 2025 r. był czasem sukcesów, pozytywnych zmian i pięknych realizacji z wykorzystaniem materiałów Forner!

powrót
Fundusze Europejskie Fundusze Europejskie
powrót