Forner 2016: Lider sprzedaży płyt Cleaf i w wysokim połysku

Wzrost obrotów w porównaniu do 2015 r.; poszerzenie w znaczący sposób grupy odbiorców płyt o głębokich strukturach z kolekcji Cleaf, a do tego ugruntowanie pozycji lidera dostawcy płyt połyskowych w Polsce – tak Forner podsumowuje 2016 r.  

– Co było największym sukcesem w 2016 r.? Wzrost obrotów o 40 proc. w porównaniu do 2015 r.; poszerzenie w znaczący sposób grupy odbiorców naszego sztandarowego produktu – płyt o głębokich strukturach z kolekcji Cleaf, a do tego ugruntowanie pozycję lidera dostawcy płyt połyskowych w Polsce – podsumowuje miniony rok Sebastian Bartkowiak, właściciel firmy Forner. I dodaje: Choć nie był to dla nas łatwy rok, bo przeprowadzaliśmy proces porządkowania spraw kadrowych, kierowniczych oraz właścicielskich w firmie, to oceniam go bardzo pozytywnie.

Forner – lider w sprzedaży płyt połyskowych i Cleaf w Polsce

Zarówno polski jak i zagraniczny rynek płyt meblowych nie nasycił się jeszcze płytami w wysokim połysku. W minionym 2016 r., materiały połyskowe cieszyły się olbrzymią popularnością. Nie inaczej było w przypadku firmy Forner.

–  Rdzeń sprzedaży stanowiła w 2016 r. w tym segmencie biała płyta połyskowa. Jednak jednocześnie – choć powoli, to zauważalnie – rozwija się trend w stosowaniu płyt na głęboki mat. Nasi klienci łączą połysk z głębokim matem, ale też stosują do produkcji elementów wnętrz, mebli tylko i wyłącznie płyt supermat – informuje Sebastian Bartkowiak, właściciel Fornera.

Oprócz popularności płyt połyskowych, jednym z głównych trendów w minionym roku był powrót do koloru dębu w naturalnym jego wydaniu oraz bardzo wyrazistych, „sęcznych” rysunków drewien. Stąd bardzo dużą popularnością wśród klientów Fornera cieszyły się dekory tego typu z kolekcji płyt Cleaf – Pembroke 120, Pembroke 128, które pojawiły się w ofercie niedawno, jak również – znane od dłuższego czasu i cenione przez odbiorców – płyty w strukturze Cleaf Sherwood.

Zdaniem Sebastiana Bartkowiaka, w przypadku płyt meblowych w najbliższych miesiącach nastąpi również powrót do kolorów „metalicznych” w różnych wybarwieniach. – Trzymamy rękę na pulsie, więc wybieramy się na styczniowe targi meblowe w Kolonii. To wydarzenie, które jest niejako barometrem tendencji. Zobaczymy, czy nastąpi utrwalenie dotychczas obowiązujących mód, czy zapoczątkowane zostaną nowe trendy – mówi. Zdaniem właściciela Fornera, branża meblarska cały czas rozwijała się dynamicznie, a konkurencja jest bardzo duża. Ale ma to swoje plusy, bo zdrowa rywalizacja prowadzi m.in. do coraz większej profesjonalizacji branży, do poszukiwania nowoczesnych rozwiązań, unikalnych materiałów meblarskich, a co za tym idzie, do dostarczania finalnym odbiorcom usług i produktów jeszcze lepszej jakości.

Cleaf Forner – włoskie płyty zyskują z roku na rok na popularności

Jednym z głównych wydarzeń 2016 r. było wprowadzenie do oferty aż 17 nowych dekorów z kolekcji Cleafa, wśród których znalazła się nowa struktura Primofiore. W ten sposób oferta Fornera kierowana m.in. do producentów tworzących nowoczesne, odznaczające się niespotykanymi walorami wizualnymi meble, fronty, szafy przesuwane czy elementy dekoracyjne, stała się jeszcze bardziej atrakcyjna.

Właśnie w oparciu o włoskie płyty Cleaf oraz superpołyski Fornerlux Forner przygotował stoisko na targi Meble Polska 2016 w Poznaniu. Podczas nich, w przepięknym, świetlnym otoczeniu produkty Fornera zostały zaprezentowane szerokiemu gronu odbiorców zajmujących się twórczą kreacją przestrzeni. – Nasza ekspozycja Viva Light zdobyła wyróżnienie w konkursie 'StandOUT. Meble Polska 2016 podczas Arena Design 2016 w Poznaniu, co było potwierdzeniem, że wybrany kierunek rozwoju firmy Forner, czyli oferowanie na polskim rynku unikalnych materiałów meblowych, w tym włoskich płyt melaminowanych Cleafa, jest słuszny – mówi właściciel Fornera.

Podobnie intensywnym czasem były dla polskiego dystrybutora Cleafa targi Furnica. Ekspozycja na poznańskie wydarzenie powstała wyłącznie w oparciu o płyty Cleaf, bo właśnie kolekcją płyt laminowanych Forner by Cleaf zamierzano zainteresować odwiedzających. – Udało się nam nawiązać wiele interesujących kontaktów, co m.in. przełożyło się na pozyskanie kilkuset nowych odbiorców – twierdzi Bartkowiak.

Nowe dekory Cleafa, nowy park maszynowy – plan na 2017 r.

Po bardzo dobrym 2016 r., Forner nie zwalnia jednak tempa. W 2017 Bartkowiak planuje dalszy wzrost obrotów, ekspansję poza granice Polski oraz rozbudowę parku maszynowego, dzięki której firma będzie w stanie zaoferować klientom – fabrykom meblowym i hurtowniom – gotowe komponenty meblarskie – pocięte do żądanego formatu, oklejone obrzeżem, powiercone.

– Nie zapominamy również o promocji, spotkaniach bezpośrednich, dlatego też już teraz zapraszamy do odwiedzenia w lutym Katowic i uczestnictwa w branżowym wydarzeniu pod nazwą 4 Design Days, gdzie będziemy prezentować unikalną kolekcję włoskich płyt meblowych Forner by Cleaf. A skoro już o Cleafie mowa, to w tym roku ponownie poszerzymy liczbę dekorów. Rok 2016 kończyliśmy z liczbą blisko 60 kolorów w unikalnych na polskim rynku strukturach, a w 2017 r. planujemy mieć w stałej kolekcji aż 77 dekorów Cleafa – zapowiada właściciel Fornera.

powrót
Fundusze Europejskie Fundusze Europejskie
powrót